Wat willen we bereiken?
Digitalisering beperkt zich niet alleen tot ICT, maar gaat ook over techniek en innovatie die de eisen en wensen van de inwoners, ondernemers en ook de medewerkers van onze gemeente volgt.
We houden inwoners en ondernemers verbonden door onze digitale dienstverlening laagdrempelig, betrouwbaar en eenvoudig te maken. Dit doen wij in combinatie met open, transparante en veilige communicatie. Als lokale overheid blijven we scherp op de risico’s van het inzetten van digitale technologie, zoals het verzamelen en het gebruik van data. Daarom zetten we dit alleen in als het een verbetering oplevert voor inwoners en ondernemers.
Het kaartmateriaal wat wij aanbieden aan inwoners, ondernemers en instellingen is meer en meer digitaal. Zo kan 24/7 gezocht worden naar (digitale) activiteiten, meldingen, beleid, wet- en regelgeving of andere informatie over de fysieke leefomgeving.
Om inwoners en ondernemers te informeren over de door hen aangevraagde (digitale) producten (statusinformatie) gaan we in 2024 onderzoeken of we kunnen aansluiten op overheid.nl.
In eerste instantie alleen voor de Burgerzaken producten, maar het doel is om de gehele organisatie (waar producten voor inwoners en ondernemers worden verleend) aan te sluiten.
Doelstelling(en):
1. | Wij leveren goede en passende manier van dienstverlening die aansluit bij de hulpvraag. |
---|
Wat gaan we daarvoor doen? | ||
Activiteiten 2024 | ||
D1-A1 | We ontwikkelen onze digitale formulieren en kaartmateriaal op de website verder door en wij voldoen hierbij aan de eisen die de wet digitale toegankelijkheid stelt. Met altijd in het achterhoofd dat de formulieren begrijpelijk en eenvoudig in het gebruik moeten zijn. | |
---|---|---|
D1-A2 | Door aan te sluiten op de berichtenbox en overheid.nl hebben inwoners en ondernemers 24/7 status-inzicht over belangrijke documenten, wanneer deze verlopen en (opnieuw) aan te vragen zijn. | |